Veel gestelde vragen
Bestellen
Online aankoop
Wanneer je jouw online aankoop wil wijzigen geef dit dan zo spoedig mogelijk door, want anders is de kans dat het product al afgeleverd is aan de post. Als gevolg van de wijziging kan het zijn dat de verwachte levertijd wijzigt.
Gaat het om een op maat gemaakt product dat speciaal voor jou is besteld en geproduceerd, dan kunnen wij het niet annuleren, wijzigen of retour nemen.
Winkel aankoop
Je bent zelf verantwoordelijk voor het controleren van de juiste maten van het bed en het bereiken van de slaapkamer met de gekochte producten. Past het product niet dan ben je toch verplicht het product af te nemen. Een wijziging of annulering van de bestelling moet uiterlijk binnen vier werkdagen na bestelling schriftelijk worden doorgegeven. Na de bedenktijd van vier werkdagen is het niet meer mogelijk om uw bestelling kosteloos te annuleren of wijzigen.
Neem voor het wijzigen of annuleren van je bestelling zo snel mogelijk contact met ons op. Bel naar 013 504 2823 (Diessen) of 0497 382 433 (Bladel) of mail naar info@delaatslaapexpert.nl.
Mocht je de gegevens willen wijzigen dan kun je contact met ons opnemen. Bel naar 013 504 2823 (Diessen) of 0497 382 433 (Bladel) of mail naar info@delaatslaapexpert.nl.
Wanneer het wegens omstandigheden niet mogelijk is om zelf naar een van onze vestigingen te komen, dan kunnen wij je ook thuis bezoeken.
Bel naar 013 504 2823 (Diessen) of 0497 382 433 (Bladel) of mail naar info@delaatslaapexpert.nl om een afspraak te maken.
Bij het aangaan van de aankoopovereenkomst zijn wij gerechtigd een aanbetaling van 25% van de koopsom te vragen. Het restantbedrag dient u te betalen bij (deel)levering van de order. Mocht je hiervoor vragen hebben dan kun je contact met ons opnemen. Bel naar 013 504 2823 (Diessen) of 0497 382 433 (Bladel) of mail naar info@delaatslaapexpert.nl.
Levering
Samen komen we tot een geschikt bezorgmoment dat voor beide partijen uit komt. Wij bezorgen van dinsdag t/m zaterdag (volgens openingstijden), op zondag en maandag bezorgen wij niet.
Het is mogelijk je bestelling op een ander afleveradres dan je factuuradres te bezorgen. Geef dit vroegtijdig aan ons door zodat hier rekening mee gehouden kan worden.
Wil je jouw bezorgafspraak wijzigen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op voor het inplannen van een nieuwe leverdatum. Bel naar 013 504 2823 (Diessen) of 0497 382 433 (Bladel) of mail naar info@delaatslaapexpert.nl voor het wijzigen van de bezorgafspraak.
Ja zeker, dit heeft zelfs onze voorkeur! De monteurs hebben een pinautomaat bij. Onze pinautomaat accepteert geen creditcard. Let wel op het pinlimiet! In veel gevallen is er beperkt bedrag dat je per dag kan pinnen. Informeer bij je bank voor een tijdelijke verhoging van het pinlimiet. Contant betalen is ook mogelijk, maar bij voorkeur van te voren (voor de levering) in één van onze winkels.
Mocht je het aankoopbedrag vooraf willen overmaken, dan kan dit via bankoverschrijving. Bekijk hier onze bankgegevens.
Wil je het bedrag contant betalen? Dit kan tot uiterlijk één werkdag voor levering in een van onze winkels.
Mocht je het aankoopbedrag vooraf willen overmaken, dan kan dit via bankoverschrijving. Bekijk hier onze bankgegevens.
Zodra je bestelling bij ons geleverd is nemen wij telefonisch contact met je op om een bezorgafspraak in te plannen.
Klachten
Dit kan aan verschillende dingen liggen, namelijk:
Het kan zijn dat de stekker (van de motor) uit het stopcontact is gegaan, bijvoorbeeld tijdens het poetsen. Ga na of er stroom op het stopcontact staat.
Het kan zijn dat de baterijen van de afstandsbediening vervangen moeten worden. Dit is enkel van toepassing bij een draadloze afstandsbediening.
Het kan zijn dat de afstandsbediening opnieuw verbonden moeten worden met de motor. Dit is enkel van toepassing bij een draadloze afstandsbediening. Het opnieuw verbinden van de afstandsbediening met de motor gaat als volgt:
- Druk de doorzichtige knop op de motor (in het midden) 2x kort achter elkaar in.
- Pak de afstandsbediening en houdt de bovenste twee knoppen tegelijkertijd ingedrukt (voor circa 10 sec).
Hebben de bovenstaande instructies niet geholpen, neem dan contact op met ons. Bel naar 013 504 2823 (Diessen) of 0497 382 433 (Bladel) of mail naar info@delaatslaapexpert.nl.
Kuilvorming is kenmerkend aan een topper. Dit kan zich al snel voor doen, maar dit gaat niet ten koste van het comfort. Een topper is namelijk een dun en soepel product, waardoor het zich makkelijk vormt naar het lichaam. Dit nestje zie je terug in de topper. Het advies is om een topper tussen de 3-6 jaar te vervangen, ook vanuit hygiënisch oogpunt.
Het is normaal dat een nieuw product vreemd ruikt. De vreemde geur komt door de nieuwe materialen (bijvoorbeeld hout, latex, stof of verlijming). De geur verdwijnt na enkele dagen. Het advies is om de slaapkamer goed te luchten. Verdwijnt de vreemde geur niet, neem dan contact op met ons.
De topper kan de eerste paar weken wat kleiner uitvallen. Na een aantal weken heeft de topper weer zijn juiste formaat. Voornamelijk bij traagschuim doet dit is kenmerkend. Het materiaal zet uit in de zomer en krimpt in de winter.
Probeer te achterhalen waar het vandaar komt en wat het veroorzaakt. Check of de poten goed zijn gemonteerd en goed zijn aangedraaid. Als het bed op een harde vloer staat is het aan te raden extra vilt onder de poten te gebruiken. Is je bed (elektrisch) verstelbaar dan kan het zijn dat de bewegende delen door luchtvochtigheid of temperatuur wat geluid maken. Dit kun je oplossen door de scharnieren in te sprayen met een siliconenspray.
Een nieuw bed betekend een nieuwe houding! Geef het even de tijd om te wennen. Je moet wennen aan je nieuw(e) slaapsysteem, topper of matras en dat is héél normaal. Pas na ongeveer 4 weken kun je hier conclusies over trekken.
Heb je alleen een nieuw matras en/of topper aangeschaft? Stel jezelf dan de vraag, hoe oud is mijn bodem? Een goede bedbodem is namelijk van essentieel belang! Een nieuw matras en/of topper op een oude bodem is niet per direct een gegarandeerd succes. Tijdens het verkoopproces wordt dit altijd besproken.
Service
Heb je een proefkussen bij ons te leen, dan mag je het proefkussen tot één week uitproberen. Bevalt het kussen, dan kun je het omruilen voor een nieuwe. Het omruilen naar een nieuwe (indien het kussen bevalt) is noodzakelijk. Het is niet de bedoeling dat je het proefkussen houdt. Bevalt het kussen niet, dan mag je het komen ruilen voor een ander proefkussen. Mocht dat kussen ook niet bevallen, dan kun je blijven testen tot dat jij je geschikte hoofdkussen hebt gevonden.
Dit verschilt per matras/topper. Sommige matrassen/toppers zijn aan beide zijde te beslapen, andere niet. Er bestaan zelfs matrassen/toppers die je zowel van hoofd naar voeteind als van onder naar boven moet draaien.
Ben je benieuwd wat bij jouw matras en/of topper van toepassing is? Hoogstwaarschijnlijk is dit besproken tijdens het verkoopproces. Mocht dit niet zo zijn of ben je het gewoon vergeten, neem dan gerust contact met ons op. Bel naar 013 504 2823 (Diessen) of 0497 382 433 (Bladel) of mail naar info@delaatslaapexpert.nl.
Het is mogelijk een waterbedpomp te huren. Voor het huren van een waterbedpomp vragen wij €25. Bel naar 013 504 2823 (Diessen) of 0497 382 433 (Bladel) of mail naar info@delaatslaapexpert.nl voor het huren van een waterbedpomp.
Ja zeker! Onze maatkasten zijn helemaal naar eigen wens en smaak samen te stellen zodat de kast perfect past bij jou, de ruimte en jouw gardrobe. Wens je een maatkast onder een schuine wand? Of wil jij jouw kast graag afgetimmerd hebben zodat deze mooi samen komt met de muren of het plafond? Voor elke situatie hebben wij een oplossing! Een offerte is volledig gratis en vrijblijvend. Vul je gegevens hier zo specifiek mogelijk in en wij sturen je een op maat gemaakte offerte toe.
Wij kunnen het niet vaak genoeg benoemen, maar de fundering van je bed is van essentieel belang. We bouwen tenslotte ook geen huizen op slechte fundering, want dan is de kans op verzakking erg aanwezig. We kunnen gemakkelijk aannames doen en op basis daarvan een splinternieuw matras adviseren, maar wellicht ben je daarbij niet geholpen en zit het probleem hem in de lattenbodem. Ben je benieuwd of je huidige bed nog voldoende ondersteuning geeft? Wij komen graag gratis en vrijblijvend bij je langs om je huidige situatie te bekijken.
Onderhoud
Was je dekbed niet onnodig vaak. Het regelmatig luchten van je dekbed is eigenlijk al voldoende. Tenzij je hebt geknoeid of je dekbed om een andere reden vies is, is jouw dekbed wel aan een échte wasbeurt toe. Houdt er rekening mee dat het wassen van je dekbed nooit ten goede is voor de levensduur van je dekbed.
Wollen dekbed
Een wollendekbed is niet wasbaar in het wasmachine, tenzij dit op het label staat. Chemisch reinigen is een betere keuze, maar doe dit niet onnodig vaak. De levensduur van je dekbed gaat hard achteruit als je het dekbed te vaak wast. Daarnaast bevat een wollen dekbed lanoline olie en dit reinigt zichzelf.
Zit er een vlek op je dekbed? Probeer dan eens ossengalzeep of groene zeep om de vlek eruit te krijgen. Het is dan niet nodig om je hele dekbed te wassen.
Donzen dekbed
Een donzen dekbed is in de meeste gevallen in de wasmachine te wassen. Lees de wasvoorschriften op het label om te weten op hoeveel graden je het dekbed het beste kan wassen. Een donzen dekbed kan gewassen worden in je eigen wasmachine, maar kies bij voorkeur voor een fijnwasprogramma of wolwasprogramma. Doe tennisballen in je wasmachine zodat je dekbed lekker luchtig blijft en de donsveertjes niet aan elkaar gaan zitten. Mocht je dekbed niet in je wasmachine passen, dan kun je het dekbed ook wassen in de badkuip. Zorg wel dat je het dekbed goed uitspoelt! Een donzen dekbed kan in de droger op lage temperatuur (hooguit 30 graden).
Synthetisch dekbed
Een synthetisch dekbed kan in de meeste gevallen in de wasmachine gewassen worden. Was je synthetisch dekbed niet te vaak en alleen noodzakelijk. Check ook hier altijd de wasvoorschriften op het label. Op het label kun je ook zien op hoeveel graden je het dekbed het beste kan wassen. Ook een synthetisch dekbed kan in de droger.
Bamboe dekbed
Een bamboe dekbed kan gewassen worden in de wasmachine en gedroogd worden in de droger. Maar dankzij de antibacteriële werking is dit niet persé nodig, dus was je bamboe dekbed alleen als het noodzakelijk is. Lees de wasvoorschriften op het label om te zien op hoeveel graden het dekbed gewassen kan worden.
Niet alle kussens zijn wasbaar. De wasvoorschriften op het label zijn leidend. Daarnaast komt het wassen van je hoofdkussen niet ten goede voor de levensduur.
Wollen kussen
Een wollen kussen kan niet in de wasmachine gewassen worden. Het chemisch reinigen van je wollen kussen is een beter keuze, maar doe dit alleen wanneer noodzakelijk. In de meeste gevallen zit er zelfs wol in de tijk en is de tijk ook niet in de wasmachine te wassen. Daarnaast bevat wol lanoline olie en dit reinigt zichzelf, dus is wassen niet persé nodig. Lees ook de wasvoorschriften op het label.
Donzen kussen
Een donzen kussen is in de meeste gevallen te wassen in de wasmachine. Heeft je kussen een nekrol, verwijder de nekrol dan voordat je hem wast. Het schuim waarvan de nekrol gemaakt is verpulverd anders. Lees altijd de wasvoorschriften op het label.
Synthetisch kussen
Een synthetisch kussen kan gewassen worden in de wasmachine. Ook bij een synthetisch kussen geldt, heeft het kussen een nekrol, verwijder de nekrol dan voordat je hem wast. Check de wasvoorschriften op het label, dit is leidend.
Producten goed laten drogen!
Laat je dekbed, matras, topper en kussen regelmatig goed drogen. Dit kun je doen door de verwarming of kachel aan te zetten in de slaapkamer.
Gebruik een molton hoeslaken!
Een molton hoeslaken bevorderd de levensduur van je matras. Lees hier meer over de voordelen van het gebruik van een molton hoeslaken.
Leg je dekbed niet in het raam!
Een dekbed wordt door veel mensen in het raam gelegd om te drogen. Dit is af te raden, want buiten is het vochtig en dit vocht trekt in je matras. Als je matras vochtig wordt verkort het de levensduur van je matras.
Gebruik een wollen onderdeken!
Transpireer je veel, overweeg dan een wollen onderdekken. Een wollen onderdeken neemt nog beter vocht op dan een molton hoeslaken.
Draai en keer je matras/topper regelmatig!
Het is bevorderlijk om je matras en/of topper regelmatig te draaien en/of keren om zolang mogelijk van de ondersteuning van je matras en/of topper te kunnen profiteren. Doe dit gerust maandelijks! Niet ieder(e) matras en/of topper kan gekeerd of gedraaid worden. Wil jij weten hoe het met jouw matras en/of topper zit, neem dan contact met ons op.
Lees hier meer over het draaien en keren van je matras en/of topper.
Een molton hoeslaken verlengt de levensduur van je topper en/of matras. We hebben het niet in de gaten, maar tijdens onze nachtrust verliezen we ongeveer een 0,5 liter vocht per nacht. Wanneer je geen molton hoeslaken gebruikt trekt dit vocht ook deels in je matras, dit wil je natuurlijk voorkomen bij zo’n dure aankoop!
Daarnaast heeft de geruwde stof van een molton hoeslaken nog een belangrijk voordeel. De stof van een molton hoeslaken voelt wollig en extra zacht aan, wat de nachtrust uiteraard ten goede komt.
Het is belangrijk om je slaapkamer goed te luchten, zowel voor je bed als voor je gezondheid. Net zo goed dat lichaamsvocht in je matras en/of topper kan trekken kan vocht van buiten dit ook. Is het buiten vochtig, dan is het aan te raden om de ramen van je slaapkamer gesloten te houden. Mocht je de slaapkamer toch willen ventileren, zorg dan dat het vocht niet in je matras en/of topper kan trekken. Dit kun je doen door je bed dicht te slaan tijdens het luchten. De verwarming na het ventileren aan zetten is ook een optie. De luchtvochtigheid is het beste wanneer de temperatuur boven de 20° – 21° graden is.
Een aantal matrassen en toppers hebben een afneembare hoes. Op het label aan de binnenzijde staan de reinigingsinstructies. Let op! Ons advies is om de afneembare hoezen niet te wassen. Dit is op eigen risico! Ook een stomerij biedt geen garantie op het ongeschonden terugbrengen van de hoes.
De levensduur van een matras/topper is afhankelijk van verschillende factoren. De gemiddelde levensduur van een matras is 8 – 10 jaar. Een topper gaat gemiddeld 4 – 6 jaar mee.
De hoeveelheid vocht die je ‘s nachts verliest speelt hier een rol in. Als je veel transpireert tijdens het slapen, verkort dit de levensduur van je matras en/of topper. Door gebruik te maken van een molton of wollen onderdeken, kun je voorkomen dat het vocht in je matras trekt.
Daarnaast speelt je lichaamsgewicht een rol. Een matras/topper slijt sneller wanneer er een zwaarder gewicht druk op uitoefent.
Het regelmatig keren en/of draaien van je matras en/of topper kan bevorderlijk zijn voor de levensduur. Keer en/of draai je matras en/of topper (indien mogelijk) maandelijks. Houdt er rekening mee dat niet ieder matras/topper hier geschikt voor is. Lees hier meer over het draaien en keren van je matras/topper.
Nog een belangrijk aspect is de bodem waarop je matras en/of topper ligt. Een nieuw matras en/of topper op een oude bodem leggen werkt vaak niet bevorderlijk. Je matras en/of topper gaat hierdoor sneller slijten. Daarnaast kun je niet ieder matras op iedere bodem leggen, laat je hierover adviseren.
De levensduur van een boxspring hangt voornamelijk af van de kwaliteit. Het verschil in kwaliteit zit hem in het materiaal, waaronder de veren en het schuim. Gemiddeld gaat een boxspring zo’n 10 jaar mee. Houdt er rekening mee de bekleding van jouw boxspring door de jaren heen minder fris wordt, waardoor de kans op huisstofmijt groeit. De bekleding van jouw boxspring reinig je het beste met een handstomer.